دکوراسیون داخلی

دکوراسیون اداری، منزل، آشپزخانه، پارتیشن اداری و ...

سازماندهی میز کار با هدف افزایش بهره وری

میز اداری

در هر دفتر کاری، میز کار مرکز فرماندهی کارمندان است. پس طبیعی است که با سازماندهی میز کار بتوانید سطح کارایی و بهره‌وری خود را بالا ببرید.
یک سازمان حرفه‌ای در شهر نیویورک می‌گوید: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که هر کارمندی به طور متوسط روزی یک ساعت را به دلیل بهم‌ریختگی میز کار از دست می‌دهد. این آمار تنها مربوط به زمان از دست رفته است؛ و از میزان استرس و بهم‌ریختگی ذهنی کارمندان هنگام گم کردن یک سند یا یادداشت مهم چیزی نمی‌گوید. به همین دلیل است که اگر بتوانید اصول مشخصی را در سازماندهی میز کار رعایت کنید؛ می‌توانید از میز اداری خود بهره بیشتری گرفته و با کارایی و بهره‌وری بیشتری مشغول فعالیت باشید.

 

اصول سازماندهی میز کار

 

 

 طرح‌بندی درست خود را انتخاب کنید

طرح‌بندی درست خود را انتخاب کنید. با توجه به استانداردها، مانیتور شما باید دقیقا روبروی شما، برابر با سطح چشم و با حدود 17 اینچ فاصله از بدن شما باشد.
همچنین مواردی که با توجه به شغل‌تان بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد را در نقاط اصلی میز قرار دهید. تلفن، لوازم جانبی یا هر چیزی که بیشترین استفاده را دارد.

به لوازم اداری خود توجه داشته باشید

یک تقسیم‌بندی خوب می‌تواند در زمینه سازماندهی میز کار بسیار موثر باشد. لوازم مورد استفاده در تمام روزها، می‌تواند بر روی میز قرار بگیرد. اقلامی که چند بار در هفته کاربرد دارد، باید در یک کشو زیر میز و یا سمت فرعی میز قرار بگیرد.
آمی تراگز، یک دکوراتور حرفه‌ای در شهر شیکاگو است. او در این زمینه می‌گوید: جستجو برای یک کاغذ یا خودکار، حتی یک بار در روز، می‌تواند موجب بهم ریختگی ذهنی و از دست رفتن تمرکز شما شود. پس بهتر است تا جای ممکن لوازم مرتبط در کنار یک‌دیگر نگهداری شوند. مثلا لوازم تحریر اداری را در یک کشو و در کنار هم نگه دارید.

از استیکی نوت‌ها کمتر استفاده کنید

البته منظور ما این نیست که این روش را به کلی تعطیل کنید. اما استفاده زیاد از کاغذهای یادداشت یادآوری کننده، مشکلات خاص خود را به همراه دارد. از جمله اینکه وقتی تعدادشان زیاد شود؛ ذهن شما را دچار بی‌نظمی می‌کند. همچنین این روش به مرور و با استفاده زیاد موجب کم‌اهمیت شدن وظایف و همچنین ضعیف شدن حافظه می‌شود.
استفاده از این موارد حتی در مورد تصاویر و سایر وسایل شخصی نیز مهم است. مثلا تصاویر عزیزان یا موارد مشابه، اگرچه احساسات مثبت شما را بر می‌انگیزند؛ اما می‌توانند تمرکز شما را کاهش دهند.
تجربه نشان داده است که هرچه اجزای بیشتری روی میز باشد؛ مغز به صورت ناخودآگاه احساس می‌کند؛ کارهای زیادی پیش رو دارد؛ و دچار خستگی و سردرگمی می‌شود. به همین دلیل توصیه کلی این است که بجز ابزارهای اداری، تنها سه عنصر متفرقه روی میز اداری شما قرار داشته باشد.

 ایمیل را مرتبط چک نکنید

درست است که ایمیل بهترین راه برای انجام ارتباطات اداری است؛ اما همین‌قدر هم می‌تواند موجب انحراف ذهن شما شود. توصیه معمول در این زمینه آن است که تنها بر اساس نیاز، یک یا چند بار در روز ایمیل خود را بررسی کرده و بعد آن را ببینید.
حتی اگر اعلان‌های هشدار آمدن ایمیل یا پیام جدید ذهن شما را منحرف می‌کنند؛ بهتر است آن را نیز غیر فعال کنید.

 فضای خالی را در آغوش بگیرید

این توصیه ساده است. در صورت امکان فضایی را روی میز خود همیشه خالی نگه دارید. این فضای خالی محیطی مناسب برای امضای اسناد، دریافت آنها و… است.

 کارها را اولویت‌بندی کنید

این کار نیز به سازماندهی میز کار کمک می‌کند. به این وسیله تنها لازم است اسناد مرتبط به پروژه جاری را روی میز خود نگه دارید. مثلا می‌توانید از یک رده‌بندی مثل نمونه زیر برای انجام کارها بهره ببرید:
1) مهم و ضروری است
2) فوری، اما لزوما مهم نیست
3) مهم، بدون فوریت
4) غیر ضروری، مهم نیست
در نهایت فراموش نکنید که باید برنامه منظمی برای ارزیابی اوضاع و سازماندهی میز کار داشته باشید. وقتی این کار به عادت شما تبدیل شود، می‌توانید مطمئن باشید که همیشه میز کار منظمی خواهید داشت.

+ نوشته شده در  شنبه 29 دی 1397ساعت 19:53  توسط محیا یوسفی 

چند نکته مهم در چیدمان میز اداری

میز اداری

اگر شما از بهترین مبلمان اداری بهره ببرید، اما چینش آنها را به درستی و بر اساس اصول و قواعد تعریف شده انجام ندهید؛ نتیجه نهایی چندان دلچسب نخواهد بود. در حقیقت همانقدر که انتخاب مبلمان اداری مناسب مهم است؛ چیدمان آنها نیز اهمیت دارد. در این زمینه چیدمان میز اداری به نسبت سایر مبلمان اداری از اهمیتی دوچندان برخوردار است. علت این امر نیز گذران بیشترین زمان توسط کارکنان پشت این میزها است. در واقع میز اداری در هر نقطه و موقعیت و شرایطی باشد؛ کاربر آن نیز در آن موقعیت قرار می‌گیرد. پس بسیار مهم است که در چیدمان میز اداری بیشترین دقت را داشته باشید. در این مقاله وب‌سایت مکعب گروپ، چند نکته مهم را درباره چیدمان میز اداری مطرح می‌کنیم.

 

نور و اهمیت آن در چیدمان میز اداری

 

نور را باید مهم‌ترین موضوع در زمینه چیدمان میز اداری دانست. در درجه اول باید بتوانید زاویه تابش نور طبیعی به داخل را تشخیص دهید. سپس میزهای اداری را طوری در فضای موجود بچینید که همگی به طور یکسان و به اندازه کافی از نور طبیعی بهره مند شوند. البته قطعا محدودیت‌هایی در این زمینه وجود دارد؛ که با کمک گرفتن از نور مصنوعی قابل مرتفع کردن است. در نتیجه تنظیم درست منابع نور نیز از جمله کارهایی است که باید با توجه به موقعیت قرارگیری منابع نور مصنوعی انجام شود. نکته نهایی درباره زاویه تابش نور است. میز اداری باید طوری تنظیم شود که نور از پشت سر کاربر میز به سطح میز و صفحه مانیتور احتمالی نتابد. همچنین نور مصنوعی باید در زاویه‌ای باشد که روی میز اداری سایه ایجاد نکند.

 

حریم خصوصی کارکنان هنگام کار

بررسی‌های مختلف نشان داده است که موضوع حریم خصوصی نزد کارکنان بسیار مهم است. به طور معمول افراد عادت ندارند در حالی که مشغول کار هستند زیر نظر گرفته شوند. به همین دلیل چیدمان میز اداری باید به شکلی باشد که بتواند نیازهای کارکنان را در این زمینه پاسخگو باشد. اگر فضای بزرگی دارید و برای هر کارمند یک میز اداری اختصاص داده‌اید؛ بهتر است پشت کارمندان به دیوار و روی آنها به فضای مرکزی سالن یا به فضای بیرون باشد. همچنین اگر از میزهای کار گروهی استفاده می‌کنید؛ ترکیب مناسب قرارگیری کارکنان به طور موازی و روبروی هم است. این سبک کمک می‌کند تا افراد با آرامش و احساس امنیتی بیشتری به کار بپردازند.

 

دسترسی‌ها و ارتباطات میز اداری

این موضوع بخصوص در طراحی دکوراسیون اداری دفاتر فضای باز که از میز کار گروهی استفاده می‌کنند، اهمیتی زیادی دارد. اولین نکته مهم این است که کارمند به راحتی به میز خود دسترسی داشته باشد؛ و بتواند بدون سختی و ایجاد مزاحمت برای دیگران رفت و آمد کند. همچنین کاربر میز باید بتواند به راحتی با افراد دیگر ارتباط برقرار کند.
دسترسی به ابزارهای ضروری نیز نکته دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد. به عنوان مثال اگر چند میز کار از یک پرینتر اشتراکی به صورت شبکه استفاده می‌کنند؛ چیدمان میزهای اداری باید به گونه‌ای باشد که همه افراد بتوانند به دستگاه پرینتر دسترسی داشته باشند.

 

کاربری میز اداری

چیدمان میزهای اداری را بر مبنای کاربری آن نیز در نظر بگیرید. هر کارمندی در حوزه خاص خود فعال است. ممکن است تعدادی از آنها به امور فنی مثل کدنویسی مشغول باشند؛ در حالی که تعداد دیگری به امور مدیریتی مشغول بوده و نیازمند صحبت و جلسات دو نفره مکرر هستند. بعضی از افراد نیز به دلیل ماهیت شغلی خود، دائما مشغول مذاکره تلفنی خواهند بود. در این شرایط احتمالا هیچ کدام از افراد کارایی بالایی ارائه نخواهند داد.
در نتیجه بهتر است هنگام چیدمان مبلمان اداری و  میز اداری به این موضوع توجه کنید؛ تا کارکنان در شرایط محیطی مساعدی به کار خود بپردازند.

+ نوشته شده در  دوشنبه 24 دی 1397ساعت 20:30  توسط محیا یوسفی 

نقش پارتیشن اداری در ایجاد فضای خصوصی برای کارکنان

پارتیشن اداری

نقش پارتیشن اداری در ایجاد فضای خصوصی برای کارکنان در دفاتر اداری امروزی انکار نشدنی است. البته این تنها مزیت پارتیشن اداری نیست؛ و بسته به هدف پارتیشن‌های اداری می‌توانند مزایای گوناگونی را ایجاد کنند. اما به نظر می‌رسد ایجاد فضای خصوصی و حفظ حریم خصوصی کارکنان یکی از اصلی‌ترین اهداف استفاده از آنها باشد. بسیاری از دفاتر اداری امروزی به سمت ایجاد فضای باز در طراحی دکوراسیون اداری خود رفته‌اند. به عبارتی این شکل از طراحی ارمغان ناگزیر دفاتر کار مدرن است. فضای باز بین کارکنان مزایا و معایب خاص خود را نیز دارد. به عنوان مثال برگزاری جلسات خصوصی در این فضاها مشکل است. گاهی صحبت تلفنی یک همکار، تمرکز سایر همکاران را بر هم می‌زند. از سویی تسهیل ارتباطات و افزایش انرژی جمعی، از ویژگی‌هایی است که استفاده از طراحی دکوراسیون به شکل فضای باز را معقول می‌نماید. در این نوشته وب‌سایت مکعب گروپ می‌خواهیم درباره نقش پارتیشن اداری در ایجاد فضای خصوصی کارکنان نکات مختصری را بیان کنیم.

نقش پارتیشن اداری و فضای خصوصی

پارتینش‌های اداری انواع مختلفی دارند؛ که هر کدام مزایا و معایب ویژه و خاص خود را فراهم می‌کنند. یکی از اهداف استفاده از پارتیشن‌های اداری تقسیم یک فضای گسترده به بخش‌های کوچک‌تر است. همین تقسیم‌بندی موجب ایجاد فضای خصوصی در دفتر کار می‌شود. با این وجود کارکردهای متنوع انواع پارتیشن نوع خاصی از فضای خصوصی را برای شما فراهم می‌کند.
در اولین قدم پارتیشن اداری شیشه‌ای را در نظر بگیرید. این سبک از پارتیشن در طراحی دفاتر کار مدرن بسیار مورد توجه است. به‌خصوص در فضاهای کوچک تقسیم محیط به کمک پارتیشن شیشه‌ای، کمک می‌کند که در محیط کار احساس خفگی و کوچکی به کارکنان دست ندهد. اما یک پارتیشن شیشه‌ای تا چه حد می‌تواند به ایجاد حریم خصوصی کمک کند. به طور معمول این پارتیشن‌ها، حریمی فضایی برای کارمند یا گروهی از کارمندان ایجاد می‌کند. همچنین می‌توانند تا حدود زیادی از رد و بدل شدن صدا با فضای بیرون جلوگیری کنند. پس به عنوان مثال در فضای محصور شده با پارتیشن شیشه‌ای می‌توان با خیال راحت‌تری مکالمه تلفنی یا یک جلسه خصوصی را برگزار کرد. اما همین پارتیشن نمی‌تواند جلوی دیدگاه بصری را به طور کامل بگیرید. حضور در یک اتاق شیشه‌ای شما را در معرض دید سایرین قرار می‌دهد. البته در این زمینه نیز پارتیشن شیشه‌ای راهکارهایی ارائه داده است. از جمله مات کردن کامل یا طرح‌دار بخشی از دیواره پارتیشن شیشه‌ای، می‌تواند تا حدود زیادی حریم خصوصی بصری کارکنان را نیز فراهم کند.
نوع دیگری از پارتیشن‌های شیشه‌ای، انواع دوجداره آن هستند. استفاده از پارتیشن اداری دوجداره بیش از هرچیز برای ایجاد حریم خصوصی صوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال اگر قصد دارید فضای اتاق جلسه شرکت را به کمک پارتیشن ایجاد کنید؛ پارتیشن اداری دوجداره بهترین شیوه برای جلوگیری از رد و بدل شدن صدا است.
در نهایت پارتیشن ماژولار متحرک (پاراوان) را به عنوان ساده‌ترین سبک پارتیشن، برای ایجاد فضای خصوصی موقت می‌توان مورد استفاده قرار داد. این پارتیشن‌ها قابلیت جابه‌جایی راحت داشته و به خوبی می‌تواند در مواقع ضروری فضایی خصوصی را برای شما فراهم کند.
ایجاد تعادل در حفظ حریم خصوصی کارکنان و اثر دکوراسیون اداری بر شکل‌گیری ارتباط بین آنها، از مهم‌ترین نکاتی است که باید در هنگام طراحی دکوراسیون اداری و خرید انواع مبلمان اداری مد نظر داشته باشید. این هماهنگی کمک می‌کند کارکنان احساس بهتری از کار در فضای کاری شما داشته باشند؛ و از سویی با کارایی و بهره‌وری بیشتری به فعالیت بپردازند.

+ نوشته شده در  شنبه 22 دی 1397ساعت 19:02  توسط محیا یوسفی 

نگاهی به انواع میز اداری و کاربرد آنها

میز اداری

میزهای اداری یکی از مهم‌ترین اجزای یک دفتر کار هستند. طبیعتا دفاتر اداری بدون میز اداری کارایی نخواهند داشت؛ و تصور یک دفتر کار بدون این مبلمان اداری عجیب و غریب به‌نظر می‌رسد. میزهای اداری به طور معمول برای نوشتن و کار با کامپیوتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته در بسیاری از موارد انواع میز اداری نقش‌های دیگری نیز بازی می‌کنند. به عنوان مثال دارای فضایی برای ذخیره‌سازی فایل‌ها، پوشه‌ها، لوازم جانبی و… هستند.
نوع میزهایی که در دفتر کار وجود دارد می‌تواند به نحوی که عموم مردم و مشتریان درباره آن اداره نظر می‌دهند تأثیر بگذارد. یک میز اداری بخشی جدایی‌ناپذیر از دفتر کار است؛ و باید عملکردهای مختلف را برای اطمینان از بهره‌وری نیروی کار و پیشرفت وظایف ارائه دهد.
تغییرات در انواع میز اداری که در تنظیمات مدرن آن ایجاد می‌شود؛ انواع مختلفی از این میز را شکل می‌دهد. در این نوشته وب‌سایت مکعب گروپ، به بررسی انواع میز اداری می‌پردازیم.

میز پذیرش

میزهای پذیرش باید زمانی که مشتریان به دفتر کار مراجعه می‌کنند، در دید اولیه آنها باشد. همچنین مسئول پذیرش نیز باید از این میز دید خوبی به محل ورود مشتریان داشته باشد. میزهای پذیرش به طور معمول از ظرافت بیشتری برخوردار هستند. همچنین برای جذب مردم و در اندازه‌ها، رنگ‌ها و اشکال مختلف طراحی می‌شوند. میزهای پذیرش به طور هدفمند طراحی شده‌اند؛ تا در مناطق پذیرش اداری مورد استفاده قرار گیرند. هنگام انتخاب میز پذیرش باید به میزان فضای موجود در دفتر کار توجه کنید؛ و میزی با ابعاد و اندازه‌های درست انتخاب کنید.

میز کامپیوتر

میز کامپیوتر به طور خاص برای کار با کامپیوترهای دسکتاپ و لپ‌تاب ساخته شده است. در نتیجه دارای ویژگی‌هایی است که اساسا مناسب این میز است. به عنوان مثال به طور معمول این میزها دارای محفظه‌های کیبورد با قابلیت تنظیم هستند. این میزها در اشکال و رنگ‌های مختلف ساخته می‌شوند؛ اما بهتر است در زمینه جنس، میزهای کامپیوتر را از جنس چوب یا ام.دی.اف انتخاب کنید. چراکه چوب توانایی جذب تشعشعات مضر کامپیوتر را دارد. در نتیجه یک میز کاپیوتر چوبی گزینه بهتری از نظر سلامت عمومی کارکنان است.

میزهای U شکل

میزهای U شکل به طور عمده فضای اداری زیادی را در بر می‌گیرند؛ و برای کارکنانی که چند وظیفه‌ای هستند توصیه می‌شود. این میزها همچنین از نظر حریم خصوص فضای کاری خصوصی‌تر و محفوظ‌تری را فراهم می‌کند. از این میزها می‌توان برای مدیران اجرایی و یا کارکنان ارشد که باید در یک فضای مشترک با سایر کارکنان مشغول کار باشند بهره برد.

میزهای L شکل

میزهای دفتر L شکل دارای ویژگی‌های مشابه با میزهای U شکل هستند؛ زیرا اجازه می‌دهد تا فضای بیشتری برای کار پیدا کنید. از این نوع میز اداری اغلب در منطقه پذیرش استفاده می‌کنند. این نوع میزها اغلب دارای فضای ذخیره‌سازی متنوعی برای انواع وسایل، فایل‌ها، پوشه‌ها و… هستند. اندازه بزرگ میزهای L شکل، باعث مهم شدن موضوع استحکام آنها شده است. در نتیجه به طور معمول این میزها از چوب برای صفحه‌ها و فولاد برای چارچوب خود استفاده می‌کنند.

میز فضای باز

این نوع میز اداری به طور معمول در مراکز و ادارات مرتبط با فناوری مورد استفاده قرار می‌گیرد. میز فضای باز اجازه می‌دهد تعداد زیادی از کارکنان در کنار یکدیگر در یک فضای باز مشغول کار شوند. تنظیم نوع ارتباط افراد با یکدیگر در این نوع میز اداری از مهم‌ترین چالش‌های مدیران خواهد بود.
امیدواریم از این مقاله استفاده مناسب را برای شناخت و انتخاب انواع میز اداری برده باشید.

+ نوشته شده در  سه شنبه 18 دی 1397ساعت 15:33  توسط محیا یوسفی 

کارایی پارتیشن اداری برای ادارات و دفاتر

پارتیشن اداری

دیوارهای سنتی و عادی یا پارتیشن اداری کدام یک را انتخاب می‌کنید. شاید بگویید با انتخاب یک ساختمان اداری که اتاق‌های متعددی دارد و با دیوارهای سنتی از یک دیگر جدا شده‌اند، می‌توان هر ساختمانی را که موقعیت و یا جواز اداریه داشته باشد را به خدمت گرفت. با این اوصاف پارتیشن‌های اداری چه ویژگی‌هایی دارند که ادارات و دفاتر کوچک و بزرگ برای به کار گرفتن آن بسیار مشتاق‌اند. استفاده از ساختمانی که اتاق‌ها و دفاتر زیادی دارد چه عیبی دارد که باید این دیوارها را تخریب کنیم و به جای آن از پارتیشن اداری استفاده کنیم.
پارتیشن اداری یک از المان های طراحی دکوراسیون داخلی است که انعطاف فوق العاده‌ای در طراحی دارد می توان آن را در جهات مختلف نصب کرد و حتی بعد از نصب تغییر داد. اما دیوار کشی‌های سنتی عملا روشی است بی‌بازگشت یعنی وقتی ساختمانی را برای دفتر یا اداره خود انتخاب می‌کنید فقط یک بار می توانید دیوار کشی های آن را تغییر دهید تازه این فقط زمانی می تواند رخ دهد که دیوارها حامل وزن ساختمان نباشند این دسته از دیوارها را به هیچ عنوان نمی توان از میان برداشت و تغییر داد.
همین عدم انعطاف پذیری سبب می‌شود که یکی از اصلی ترین رویکردها به استفاده از پارتیشن اداری پدید بیاید. پارتیشن‌های اداری را هر زمان که دوست داشته باشید می‌توانید تغییر دهید. حتی گاهی که از آنها خسته می‌شوید و دوست داشته باشید آنها را باز کنید و در انبار بگذارید همه این امکانات به راحتی برای شما صورت می‌پذیرد. حذف کردن پارتیشن‌ها یک مزیت است و اضافه کردن به آنها یک مزیت دیگر؛ به خصوص که اگر شما از شرکت معتبری پارتیشن اداری خود را تهیه کرده باشید، می‌توانید به پارتیشن اداری خود تکه هایی را اضافه کنید.

 

متریال پارتیشن‌ اداری

همه می دانیم که دیوار از آجر و گچ و رنگ ساخته شده است وزن بسیار بالایی دارد. آسیب پذیری دیوار‌ها ساختمان بسیار بالاست اگر شما یک تابلو را به دیواری بیاویزید، بعد از مدتی آن دیوار دو رنگ می‌شود جای میخ روی دیوار قابل ترمیم نیست و همین طور هر رنگی که به دیوار بزنیم با یک ضربه مختصر زخمی می‌شود. دیوارها علیرغم استحکام بسیار زیادشان بسیار آسیب پذیرند.
اما پارتیشن اداری از چوب، ام دی اف اچی دی اف، آلومینیوم و شیشه ساخته می‌شوند. مصالحی که به راحتی ترمیم می‌شوند و می‌توان رنگ آنها را بدون زیر سازی خاصی تغییر داد. در پارتیشن های اداری همیشه بخش و یا تمام بدنه از شیشه‌های دو جداره و یا تک جداره ساخته می‌شوند این شیشه ها بسیار مقاومند و احتمال شکستن آنها بسیار پایین است اما اگر هم شکست و یا ترک برداشت به سادگی قابل تعویض است و به سرعت مانند قبل می‌شود.
اما شیشه در پارتیشن‌های اداری تنهای همین ویژگی را ندارد، بلکه یکی از جذاب ترین دلایل استفاده از پارتیشن های اداری را می‌سازد شما با یک ماژیک وایت برد می‌توانید از شیشه‌های پارتیشن اداری خود به عنوان تخته اعلانات و یا تخته‌ای برای یادداشت نویسی جلسات استفاده کنید. می‌توانید روی شیشه‌های پارتیشن ها برای همکارانتان یادداشت بگذارید و پیام‌های انرژی بخش بنویسید.
انرژی که از به کارگیری یک پارتیشن اداری خوب در دفتر شما پدید می آید در روند کارهای آنها کمک می‌کند. همین شاید مهم‌ترین موضوع در به کارگیری پارتیشن‌ها اداری باشد.

سکوت دلپذیر محیط کاری شما

موضوع دیگری که پارتیشن اداری یکی از مهم‌ترین و بهترین برآورده کنندهای آن است، سکوت بسیار خوب است که پارتیشن‌های دو جداره برای شرکت شما پدید می‌آورند. صدا از پارتیشن‌های شیشه‌ای دو جداره تقریبا رد نمی‌شود و سکوت این مایه آرامش و راندمان بالا در ادارات و شرکت‌ها به خوبی پدید بیاید.
اجرای پارتیشن اداری چندان سخت نیست اما طراحی آن برای یک شرکت بسیار مهم است و باید آن را جدی گرفت تا بهترین کارایی از آن به دست آورد.

+ نوشته شده در  دوشنبه 17 دی 1397ساعت 16:09  توسط محیا یوسفی 

نقش رنگ در دکوراسیون اداری و راندمان کاری

دکوراسیون اداری

کجا کار می‌کنید، شاید هر کس به این سوال جوابی متفاوت بدهد. اما اگر این سوال را به این صورت بپرسند که با چه حالی کار می‌کنید، به سرعت تمام پاسخ ها به دو بخش اکثریت و اقلیت تقسیم می‌شود. بسیاری به این سوال این گونه جواب می‌دهند که: “ای بابا چه حالی” و گروهی هم این سوال این گونه پاسخ می‌دهند که” با انرژی تمام به کارم می‌پردازم” در این انرژی بالا یک موضوع بسیار مهم است و آن هم رنگ دکوراسیون اداری شماست.شاید بگویید بسیاری عوامل است که سبب می‌شود که کسی در محیط اداری با انرژی کار کند یا در این محیط به سختی روزگار بگذراند. این‌ها را همه ما قبول داریم اما بسیاری ازما کار‌ها و روش‌های بسیاری را در پیش گرفته‌ایم تا کارکنان و همراهان ما در محیط کاری انرژی بیشتری داشته باشند اما اگر در دکوراسیون اداری خود از نقش رنگ غافل بوده‌اید باید بگویم که اشتباه بزرگی کرده‌اید. زیرا یک ست رنگی مناسب می‌تواند تمام محیط شما را تحت تأثیر قرار دهد. شاید شما هم در وضعیتی نیستید که میز‌ها و صندلی خود را در دکوراسیون اداریتان تغییر دهید اما با یک رنگ خوب بر دیوار و درها و حتی پنجره‌ها می‌توانید خود را برای تغییر دکوراسیون اداری خوبتان آماده کنید. این اولین قدم است.

 

بهترین رنگ برای دکوراسیون اداری کدام است

 

مکعب گروپ یکی از آن دسته شرکت‌ها طراحی دکوراسیون اداری است که به نوع کاری شرکتی که به آن پیشنهاد می‌دهد نگاه می‌کند و نوع دکوراسیون اداری را با اتمسفر فضا هماهنگ می‌کند. برای همین باز هم مانند متن‌های پیشین به اصلی‌ترین موضوع می‌رسیم: شما در شرکتتان چه کار می‌کنید چه کسب و پیشه‌ای را در پیش گرفته‌اید که برای آن رنگی مناسب را می‌طلبید.

اما قبل از این که به بهترین ست‌های رنگ برای دکوراسیون اداری بپردازیم، باید بدترین رنگ برای دکوراسیون اداری بشناسیم. به نظر ما بدترین رنگ برای یک دکوراسیون اداری کرم است. بله رنگی که در بیشتر ادارات دولتی دیده می‌شود رنگی که در دکوراسیون‌های اداری برای به کار می‌رود. همه فکر می‌کنند رنگ کرم در طراحی دکوراسیون داخلی دفاتر اداری سبب می‌شود محیط بزرگ‌تر و روشن‌تر شود، اما این یک اشتباه محض است. رنگ کرم بر روی دیوار و دکوراسیون اداری شما به سرعت چرک می‌شود و دوده و آلودگی هوا به سرعت به خورد آن می‌رود و بعد از مدتی همان رنگی که برای روشنی دکوراسیون اداری شما استفاده می‌شد به بدترین کوچک کننده و تاریک کننده محیط شما بدل می شود.

ترکیب های رنگی نجات بخش

 

به سن و سال افراد حرفه‌ای شرکت خود نگاه کنید اگر طیف همکاران شما همه جوان و سر زنده هستند حتما از ست رنگی سبز، قهوه‌ای تیره و سفید تیتانیم یا سفید بسیار روشن را امتحان کنید. نور‌های متمرکز زرد رنگ با چند شاخه نور سفید پراکنده می‌تواند در این دکوراسیون اداری شاهکاری پدید آورد.

اگر محیط شما محیطی شلوغ و پر تحرک است و اساسا شغل شما نیاز به فعالیت ذهنی و پاسخگویی ذهنی قوی دارد، حتما ست زرد و نارنجی را استفاده کنید. در این میان برخی المان‌های قرمز مخلوط با اندکی زرد (گوجه ای) می‌تواند بسیار زیبا ‌شود. با این دکوراسیون فوق پر انرژی، اکسسوریز‌های تیره به رنگ قهوه‌ای بسیار مکمل است.

اگر محیط کاری شما از آن دسته محیط هایی است که مشتری و ارباب رجوع در شرکت شما نیاز به آرامش دارد، از پایه رنگی فیروزه‌ای‌ غافل نشوید فیروزه‌ای همراه سفید خاکستری روشن مانند یک سونات پیانو بسیار آرام کننده عمل می‌کند.

حالا اگر یکی دو میز قدیمی نه چندان زیبا هم داشتید که خیال عوض کردن آن را ندارید در یک ست رنگی فوق العاده می‌تواند جای بگیرد ولی از ما می‌شنوید به سرعت اسباب اداری و مبلمان اداری خود را هماهنگ با محیط خود تغییر دهید

+ نوشته شده در  شنبه 15 دی 1397ساعت 18:55  توسط محیا یوسفی 

انتخاب درست یک میز اداری

میز اداری

کار اداری در دفاتر انجام می‌شود، هر کس که در ادارات مشغول باشد لاجرم یک میز اداری می‌خواهد. استفاده درست از فضا و مکان یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در طراحی میزهای اداری در همه شرکت های لحاظ می‌شود. آیا فضایی که شما در آن کار می‌کنید، پذیرای میز اداری خاصی که انتخاب می‌کنید هست؟ کاری که می‌خواهید کارمند، مدیر، منشی و یا هر کس دیگری، که پشت این میز می‌نشیند، انجام دهد، با آن میز اداری سازگار است؟

 

 

 

میز اداری و راحتی در کار

میز اداری را باید در دو کلمه خلاصه کرد.

  • راحتی برای کاربر
  • سادگی در یک نگاه

ما در این مقاله به این دو اصل می‌پردازیم تا تمام میزهای اداری را با این دو معیار بسنجیم.
ابتدا باید بگوییم که میز اداری برای مکعب گروپ همه میز‌هایی که در یک اداره یا دفتر و یا مطب پشت آن می‌نشینند را در بر می‌گیرد. یعنی

  • میز کارمندی
  • میز کار گروهی
  • میز نهارخوری اداری
  • میز کنفرانس
  • میز پذیرش منشی
  • میز مدیریتی

حالا به سراغ معیار اول برویم یعنی سادگی

مکعب گروپ در رزومه خود و در تفکر معماری خود، تقریبا جایی را برای مدل‌های کلاسیک باقی نگذاشته است و بیشتر طرح هایی که تا به امروز طراحی کرده و ساخته است، در ساختار های مدرن می‌گنجد. برای همین عملا شرح این دو اصل مهم، یعنی راحتی و سادگی، تقابل بین مدل های کلاسیک و مدرن طراحی داخلی و طراحی میز اداری است.
میز اداری شما در نگاه اول چگونه به نظر می‌آید. اگر پاسخ شما معمولی است، باید بدانید بدترین انتخاب ممکن را انجام داده‌اید. زیرا میز اداری معمولی نظیر آن چیز که در ادارات دولتی و کهنه و فرسوده می‌بینید، چیزی است که بدترین تأثیر را بر روی تفکر شما می‌گذارد. روند روزمرِّگی شما از همین میز معمولی شروع می‌شود. افسردگی و سرخودردگی از کار طولانی به واسطه‌ آن است که میز اداریتان تأثیر روانی مثبتی را بر روی شما نمی‌گذارد. شاید با آن کمی هم ناراحت باشید. دست شما در ارتفاع مناسبی قرار نگیرد دست و پای شما به گوشه های تیز و بر آمده آن گیر کند. همین اتفاقات کوچک و جزئی سبب می‌شود یک حس بد به صورت دومینویی تمام فضای ذهن شما را انباشته کند. و در پایان روز حس بدی نسبت به همه چیز داشته باشید. با تکرار این حس بد در محیط کار شما آرام آرام تمام علاقه خود را به کار از دست می‌دهید و همین ابتدای بد کار کردن شما ست.

 

 

سادگی میز اداری چه مزیت هایی دارد

میز اداری ساده آنچنان که دو خط و یک صفحه از پایه و عرصه آن به چشم آید، محیط شما را بازتر و نورانی‌تر نشان می‌دهد. حالا در کنار این میز زیبا باید به سراغ چند المان ساده برای رنگ آمیزی فضا بروید. مانند یک تابلو یا یک یا چند گلدان آپارتمانی.
میز اداری شما چون ساده و کم حجم است خود را به فضای اطراف تحمیل نکرده و جا را برای انواع اکسسوری‌های محیط خالی می‌کند. تفاوت اصلی میز اداری مدرن با هر کاربری که می خواهد باشد، با میزهای معمولی و حتی کلاسیک و اشرافی، در این است که اگر بر روی میز کلاسیک خود یک یا چند المان تزئینی بگذارید، میز شما به شدت شلوغ و به هم ریخته به نظر می‌آید. حال آن که اگر میز اداری مدرنی را انتخاب کرده باشید، که البته به همان اندازه و ابعاد باشد، با قرار دادن چند المان تزئینی هم باز میز شما ساده و خلوت به نظر می‌آید.
میز کار شما یکی از مهم ترین صحنه هایی است که روزی چند بار آن را می‌بینید و حال اگر این میز شلوغ به هم ریخته و البته بدون هیچ هارمونی رنگی خاصی با محیط اطراف شما باشد، بی‌گفتگو شما را آزار می دهد.
به یاد داشته باشید کسانی که در یک دفتر به کار مشغول‌اند اعم از کارمند و مدیر هر روز بیشتر وقت بیداری خود را با صحنه یک میز اداری رو به رو هستند. پس به یک طراحی تخصصی از مکعب گروپ اعتماد کنید تا حس خوب کار در شما شروع شود.

+ نوشته شده در  يکشنبه 9 دی 1397ساعت 22:23  توسط محیا یوسفی 

متریال و رنگ میز اداری

میز اداری

میز کنفرانس یا میز کارمندی یا مدیریتی فرقی نمی کند، شما چه میزی را برای کار انتخاب می‌کنید. مهم این است که یک رنگ خوب و متریال مناسب را برای میز اداری خود انتخاب کنید. راستی بهترین متریال و رنگ برای میز اداری کدام است در چه جایی باید چه رنگ و متریالی را انتخاب کرد؟ این سوالی است که گاه می‌تواند تمام زیبایی یک اتاق کنفرانس یا دفتر مدیریت را با یک اشتباه و یک انتخاب غلط، به باد دهد.
ما در این مطلب به دنبال آن هستیم که اصول انتخاب رنگ و متریال میز اداری را برای شما شرح دهیم. شاید مطالبی که در این متن می خوانید چندان به سلیقه شما جور در نیاید اما با اندکی تأمل درمی‌یابید که ما روی رنگ و متریال خاصی تأکید نمی کنیم، بلکه بیشتر به دنبال آن هستیم که هارمونی خاصی را بین اجزای دکوراسیون داخلی شما با میز اداری که انتخاب می‌کنید به وجود آوریم.
شاید پرداختن به دو موضوع رنگ و متریال در یک متن چندان کار راحتی نباشد، ما در این مقاله بیشتر به رنگ میز اداری می‌پردازیم و در مقاله‌ای دیگر که به زودی در سایت مکعب گروپ لانچ می‌شود به متریال مناسب برای میز اداری می‌پردازیم.

رنگ میز اداری را چگونه انتخاب کنیم؟

این مهم نیست که شما چه رنگی را برای میز اداری خود انتخاب می کنید. می‌توانید همه ست اداری و البته میز اداری خود را به سبک دوره لویی شانزدهم و از چوب گردو سفارش دهید و یا از ست‌های سبک ام دی اف با طراحی‌ها و رنگ‌های مدرن و شاد استفاده کنید. این یک سلیقه است که انتخاب را برای شما رغم می‌زند.
اما آن چیز که در این مقاله به عنوان اشتباه غلط پنداشته می‌شود، ترکیب رنگ‌های بی حال و طرح‌های چوب با رنگ های معمولی و چند المان مرده در طراحی و انتخاب رنگ میز اداری است. یک سالن کنفرانس را فرض کنید که میزی با رنگ زرشکی از جنس ام دی اف و طرح چوب در وسط دارد و صندلی ها مشکی را به دور چیده شده است. در کنار این انتخاب شما زوایای میز را هم به رنگ طوسی سفارش دهید. می توان به این ترکیب اسکار بدترین طراحی سال را داد.
حالا همان میز اداری کنفرانس را فرض کنید تماما با رنگ خاکستری مات و صندلی ها هم به همین رنگ و یک یا دو دیوار اطراف به رنگ فیروزیه‌ای روشن. می‌توانید با همین دو تغییر رنگ یکی از زیبای‌ترین سالن های کنفرانس را طراحی کرد.
بله میز اداری به خصوص در سالن های کنفرانس و دفاتر مدیریت می‌تواند رقم زننده یک تحول تمام عیار باشد. به خصوص در که در سالن های کنفرانس طول و حجم میز تقریبا تمام اتاق را می‌پوشاند و رنگ میز اداری شما در سالن کنفرانس رنگی است که در تمام اتاق به چشم می‌خورد.

 مهم‌ترین قانون: یا رومی روم یا زنگی زنگ

بله درست متوجه شدید اگر می‌خواهید رنگ و متریال خاصی را برای میز اداری خود انتخاب کنید بدترین انتخاب ترکیب کردن المان‌های سنگین قدیمی با مدرن است. یک میز کلاسیک با پایه های چوبی در کنار یک رنگ شاد نارنجی در دفتر کار شما فقط خستگی ذهنی را در مخاطب زیاد می‌کند و هیچ جذابیتی را به همراه ندارد.
انتخاب یک پارکت طرح چوب و رنگ‌های مدرن برای میز این واقعیت است که شما برای انتخاب صندلی‌های اداری خیلی امکان تحول ندارید و بیشتر صندلی های اداری ظاهری مدرن دارند برای همین توصیه ما به شما انتخاب ست های اداری مدرن است رنگ‌های مات تیره در میز و صندلی اداری و رنگ مکمل یا متضاد روشن در دیوار و کف می‌تواند شما را به اوج هماهنگی در مبلمان و میز اداری مدرن برساند.

 از نور و انعکاس آن غافل نشوید.

نور یکی از مهم ترین عوامل انتخاب رنگ و به خصوص نوع رنگ است. رنگ میز اداری شما هرچه که باشد، باید با نورپردازی شرکت شما هم هماهنگ شود.
در این راه اگر از نورهای تیز و قوی استفاده می‌کنید حتما رنگ میز اداری خود را مات انتخاب کنید تا رنگ براق میز شما بازتاب دهنده نور تیز نباشد و چشمانتان آزار نبیند.
پس برای دفتر شما بهترین ها از این قرار است.
1- یک استایل مناسب و هماهنگ بین میز اداری و دکوراسیون اداری خود انتخاب کنید.
2- از تلفیق‌های بی‌جهت سبک‌ها خودداری کنید.
3- هماهنگی نور رنگ را در انتخاب رنگ میز اداری لحاظ کنید.

+ نوشته شده در  سه شنبه 4 دی 1397ساعت 20:49  توسط محیا یوسفی 

پارتیشن اداری شیشه‌ای یا چوبی انتخاب شما کدام است؟

پارتیشن اداری

پارتیشن اداری ، این یکی از آن المان‌های مهم در طراحی محیط یک اداره است. استفاده از انواع مواد در پارتیشن دارای می‌تواند هویت اداره و دفتر شما را تغییر دهد. این در حالی است که پارتیشن‌های اداری اصلی‌ترین کارشان فضاسازی برای یک دفتر کار است. در این مقاله یک جدال بی‌پایان را بررسی می‌کنیم، پارتیشن اداری شیشه‌ای یا چوبی مسئله‌ای که انتخاب را برای بسیاری از افراد سخت می‌کند و هر مدیر عاملی را بر سر دوراهی قرار می‌دهد که از کدام متریال در پارتیشن اداری خود استفاده کند. آیا استفاده از شیشه در پارتیشن اداری ، کارمندان و مدیران را دچار مشکل حریم حریم خصوصی می‌کند؟ یا استفاده از متریالی مانند چوب محیط را دچاری حس بستگی و مخفی کاری می‌کند؟ این دو مسئله‌ای است که باید حتما قبل از انتخاب پارتیشن اداری خود به آن فکر کنید.

 

پارتیشن اداری شیشه‌ای و محیط باز و شفاف

پارتیشن اداری شیشه‌ای از آن راهکار‌های مدیریت مدرن است. انتخاب بین پارتیشن شیشه‌ای با پارتیشن چوبی عملا انتخاب بین روش مدیریت کلاسیک و مدرن است. این واقعیتی است که وقتی یک روش مدیریت خاص را در پیش می‌گیرید باید از صندلی که روی آن می‌نشینید تا نحوه سلام احوال پرسی صبگاهیتان با کارمندان و همکاران‌تان رنگی از مدرنیته داشته باشد. دیوار‌های شیشه‌ای به همه می‌گوید که شما همه کارهایتان را شفاف انجام می‌دهید. شاید در اقتصاد ایران به اندازه کشور‌های اسکاندیناوی شفافیت وجود نداشته باشد، اما این به آن معنا هم نیست که شما همه چیز را پنهان می‌کنید این هم چندان درست نیست. البته بستگی دارد به کاری که در شرکت انجام می‌دهید ما به شخصه طرفدار این هستیم که یک اتاق برای جلسات گروهی با پارتیشن اداری شیشه‌ای دوجداره باشد، تا اگر حرفی لازم بود به دور از گوش‌های دیگران گفته شود، جایی داشته باشیم. اما حتی میز مدیر عامل خوب است که بین کارمندان باشد و اگر هم پارتیشن آنها را از هم جدا می‌کند آن پارتیشن شیشه‌ای باشد.

پارتیشن‌ اداری چوبی

پارتیشن داری چوبی هنوز نمرده است. این یعنی این که در بعضی از فضاهای اداری، هنوز هم باید بین کارمندان دیوارهایی جدا کننده ایجاد کرد، زیرا کارمندان در بعضی از مشاغل به خاطر فضای رقابتی، میان آنها باید از یک دیگر جدا باشند. استفاده از پارتیشن‌های چوبی و یا طرح چوب با متریال‌هایی مانند ام دی اف که حس چوب را برای شما پدید می‌آورد در این امر می تواند مفید باشد.

اگر از میزهای بزرگ و صندلی‌های بزرگ استفاده می‌کنید جایی برای پارتیشن اداری شیشه‌ای ندارید. مهم هماهنگی در استفاده از یک ست خوب مبلمان و پارتیشن اداری است.
به یاد داشته باشید که پارتیشن اداری چوبی می‌تواند جزم گرایی و ثابت قدمی شما در تصمیماتتان را القا کند و این یک هدف خوب برای شماست.

اما به نظر ما یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات در نصب پارتیشن‌های اداری ترکیب چوب شیشه است بله این یک اشتباه رایج در استفاده از پارتیشن‌های اداری است.

در بیشتر شرکت‌های و ادارات ایرانی بخشی از پارتیشن اداری را چوبی و بخشی دیگر را شیشه‌ای می‌سازند. این هویت‌های دو پارتیشن چوبی و یا پارتیشن اداری شیشه‌ای را از بین می‌برد. فکر کنید همه اداره پارتیشن‌های چوبی دارد و یک گوشه پارتیشن شیشه‌ای هر کس که مقیم این قسمت از اداره باشد، عملا حسی از زیر نظر بوده را دارد و حس بدی به او دست می‌دهد. اما برعکس این موضوع هم هست تمام اداره را با پارتیشن‌های اداری شیشه‌ای فرض کنید و یک اتاق را محصور در پارتیشن اداری چوبی. ساکنین این اتاق حسی از محصور شدن و قطع عمدی ارتباط را دارند.

پس دو نکته مهم را برای انتخاب پارتیشن چوب و شیشه ای در نظر داشته باشید.

  • استفاده از پارتیشن را یک دست انجام دهید. یا پارتیشن اداری چوبی و یا پارتیشن اداری شیشه‌ای.
  • حسی را در نظر بگیرید که می‌خواهید به مخاطبان و کارمندانتان انتقال دهید.

پارتیشن اداری شما می‌تواند برای همیشه حس شما را در محل کار عوض کند پس یک انتخاب خوب را در پیش بگیرید. ما در مکعب گروپ برای تمام سلیقه‌ها و انتخاب‌های خوب شما در کنارتان هستیم.

+ نوشته شده در  دوشنبه 3 دی 1397ساعت 20:33  توسط محیا یوسفی 

چرا باید یک میز اداری مدرن انتخاب کنیم

میز اداری

شاید شما هم بین خرید یک میز اداری مدرن و یک میز اداری کلاسیک شک داشته باشید. ما در این مطلب مزایای و معایب میز اداری مدرن را در برابر میز اداری کلاسیک بررسی می‌کنیم. می‌خواهیم پیوند زندگی مدرن را با طراحی‌های منحصر به فرد در میزهای اداری مدرن بکاویم و در آخر به این جمع‌بندی برسیم که کدام یک از انواع میز اداری به درد زندگی اداری شما می‌خورد.

 

 سبک زندگی خود را بشناسیم

میز اداری مدرن زاییده سبک زندگی مدرن است. شما در اداره خود در هر پستی که باشید نیازهایی دارید، که شاید بیشتر آنها ازسبک زندگی شما سرچشمه گرفته باشد. این روزها دیگر کمتر کسی است که در محیط کار از کامپیوتر استفاده نکند و یا وسایل دیگری مانند موبایل و تبلت را در اختیار نداشته باشد و عملا بی این دستگاه‌ها کاری از دستش ساخته باشد.
شما چای و قهوه خود را با دستگاه‌های برقی می‌سازید و دیگر کسی این نوشیدنی‌های دلچسب را سر ساعت برای شما سرو نمی‌کند و خودتان باید آنها را درست کنید؛ آن‌هم با دستگاه‌هایی که به سرعت این کار را انجام می‌دهند. از طرفی کارهای مدرن آنچنان‌اند که شما گاه باید با یک تیم در ارتباط تنگاتنگ باشید و هر لحظه باید با کسی چیزی بگویید و به سویی نظر کنید. بله کار کردن شما در یک اداره، شرکت و یا سازمان با کارکردن پدر شما در همان سازمان بسیار متفاوت است. این اولین دلیلی است که شما به دکوراسیون مدرن اداری و به خصوص میز اداری مدرن نیاز دارید.
یک میز اداری مدرن می تواند در خود چندین پریز برق داشته باشد و تمام دستگاه‌های شما با وصل شدن به این میز می‌توانند از برق تغذیه شوند. همین طور یک میز اداری مدرن کانال‌هایی برای جای دادن سیم‌های برق، کابل های شبکه و حتی دستگاه‌های ارتباطی دارد تا بی‌آن که این دستگاه‌ها و کابل‌ها ظاهر میز شما را به‌هم ریخته و شلوغ کنند، میز اداری شما همه نیاز‌های ارتباطی شما برآورده می‌کند. از دیگر سو وسایل اداری به ویژه کامپیوترهای این روز‌ها به اندازه کافی میز‌های اداری شلوغ کرده‌اند و اگر طراح میز اداری شما راه حلی برای این وسایل در نظر نگرفته باشد این میزها به قدر شلوغ می شود که دیگر نمی توان یک لیوان چای را برروی آنها جای داد.
در روش‌های کاری و مدیریتی این روزگار تیم ورک بسیار مهم است. و تیم ورک یعنی ارتباط چشمی و کلامی با دیگران داشتن. دیگر دوره حبس شدن کارمندان در اتاقی دربسته و پاراوان‌هایی تیره تمام شده است . یک میز اداری کلاسیک با حجم بدنه بسیار زیاد عملا سدی است بین همکاران و هم تیمی‌ها که می‌خواهند با هم ارتباط داشته باشند. این به تجربه ثابت شده است که کسانی که از میز اداری مدرن استفاده می‌کنند، به شدت راحت تر از دیگر کارمندان می‌توانند از پشت این میز‌ها بلند شوند و به کارهای دیگر بپردازند؛ به ویژه که اگر در محیط کار، شما نیاز به گردیدن با صندلی خود به اطراف دارید، پس میزی بسیار بزرگ و سنگین کلاسیک حتما مانع شما می‌شود تا به کارهایتان بهتر برسید.

 از محیط زیست با یک میز اداری مدرن حمایت کنید

متریال‌هایی که در میز اداری مدرن به کار می‌رود بیشتر پلاستیک، آلومینیوم، شیشه و mdf است. با نگاهی بسیار ساده به راحتی درمی‌یابید که این متریال‌ها به کار رفته در میز اداری مدرن 90% بازیافت پذیرند. یعنی اگر از دکور اتاق خود خسته شدید می‌توانید این میز را به کسانی که کارشان بازیافت ملزومات اداری است بفروشید و آنها هم بیشتر مواد به‌کاررفته در این میز‌ها را بازیافت کرده به چرخه تولید طبیعت باز می‌گردانند. اما برای یک میز چوبی کلاسیک چطور؟ این مکان وجود دارد؟ میز‌های چوبی آنچنان‌اند که تنها می‌توان آنها را به آتش سپرد. و البته برای ساخت یک میز اداری بزرگ باید یک یا چند درخت را قطع کرد. بله بسیاری افراد هنوز طرح چوب را بر میز خود دوست دارند و استفاده از میز‌های چوبی را نوعی اعتبار برای کار خود می‌پندارند اما باید دانست که دنیا برای همه آدام هایی که در شرکت ها کار می‌کنند جنگل‌هایی برای بریدن و تبدیل شدن به میز ندارد.
همان طور که گفتیم سبک زندگی مدرن و همین طور دنیای مدرن، سبب می‌شود ما وسایل مدرن و البته طراحی‌های مدرن را انتخاب کنیم و میز اداری مدرن نیز زیرمجموعه این انتخاب های مدرن است.

+ نوشته شده در  شنبه 1 دی 1397ساعت 14:43  توسط محیا یوسفی